Pitkä työura erilaisissa myynnin tehtävissä on opettanut Jari Aromäelle, että asiakastyytyväisyys on tärkeintä. Vaikka CV:stä löytyy megaluokan firmoja, kuten Microsoft, Aromäki viihtyy parhaiten hommissa, joissa voi hallita koko kaupan polkua alusta loppuun, lähellä asiakasta.
Tie maalta Pornaisista vei kuitenkin nuoren miehen pääkaupunkiseudulle opiskelemaan yo-merkonomiksi. Aromäki huomasi innostuvansa myyntityöstä. Ensimmäinen työpaikka oli ollut jakkarantekijänä Fazerin pianotehtaalla. Mutta voisihan niitä istuimia myydäkin.
Valmistumisen jälkeen töitä tuli tehtyä ensin koulutuspuolella kurssien myynnissä. Kokemusta karttui asiakassuhteiden luomisesta ja ylläpitämisestä. Sitten isommat ympyrät kutsuivat, ja Aromäki päätyi Microsoftille, joka eli nopeaa nousukautta. Siellä vierähti peräti 16 vuotta erilaisissa myynnin tehtävissä ja tiimin johdossa.
Seuraavakin työpaikka löytyi ohjelmistomyynnin parista isosta yrityksestä. Mutta tässä kohtaa Aromäki alkoi huomata, että kaipasi lähemmäs asiakasta.
Lisäksi ympäristöasiat mietityttivät. Voisiko omalla työllä olla enemmän merkitystä, pääsisikö sillä vaikuttamaan maapallon tulevaisuuteen?
Kun Aromäelle ehdotettiin työskentelyä Smart Heatingissa, innostus syttyi heti. Tässä oli kasvuyritys hyvällä asialla, luotettava tuote ja palveluketju kunnossa.
Aromäestä on mukavaa auttaa taloyhtiöitä nousemaan ikään kuin seuraavalle tasolle, ympäristöystävällisiksi.
Vantaan Tikkurilasta töihin pääsee nyt pyörällä, työmatkalla voi nollata ajatukset. Ei tarvitse istuskella autossa, ja se sopii Aromäelle.
Haaveissa on paitsi auttaa firmaa kasvamaan, myös mahdollisesti luoda oman kokemuksen pohjalta kumppanuusverkostoja Smart Heatingille.