Smart Heating valvoo puolestasi

Etusivu » Poistoilman lämmöntalteenotto – Ajankohtaista » Smart Heating valvoo puolestasi
Julkaistu: 7 elokuun, 2025


Kesälomilla asunnot saattavat olla tyhjillään parikin viikkoa, kun asukkaat ovat lomareissuillaan. Mitäs jos silloin patteri alkaa vuotamaan olohuoneen parketille? Olisipa mukavaa, jos asia korjaantuisi välittömästi, ennen kuin isompia ongelmia pääsee syntymään. Smart Heatingin huolto takaa asukkaille huolettomat lomat!

Huolenpitosopimus tarjoaa ennakoitavuutta

Smart Heating tarjoaa huolenpitosopimuksia sekä omiin toimituksiinsa että muiden toimittamiin ratkaisuihin. Huolenpitosopimus, jossa kiinteistöautomaatio on osa tarjottua kokonaisuutta, merkitsee asiakkaalle ennakoitavuutta, jossa suurin osa mahdollisista vioista on ratkaistu jo ennen kuin asiakas huomaa, että lämmitysjärjestelmässä olisi mitään vialla. Tämän mahdollistaa ympäri vuoden toimiva etävalvonta.

Etävalvonnan hyödyt havaittiin viime perjantaina Kanneltie 5:ssä Helsingissä. Oli jo iltapäivä ja viikonloppu alkamassa, kun Smart Heatingin päivystäjä sai hälytyksen järjestelmään, että kohteen patteriverkoston paineet ovat tippuneet äkillisesti.

–          Meillä on ammattitaitoiset päivystäjät, ja nyt tehtiin heti diagnoosi, että asia on kriittinen ja mahdollisesti meillä on vuoto jossain kohtaa verkostoa, kertoo huolto- ja palvelupäällikkö Jarkko Suomalainen.

–           Lähetimme kymmenen minuutin sisällä asentajan matkalle kohteeseen.  Minä ilmoitin isännöitsijälle asiasta, jolloin taloyhtiökin sai tiedon, että tilanne on päällä.

Asentaja tutki ensin lämmönjakohuoneessa mahdollisia vuotoja, mutta kaikki oli kunnossa maalämpöjärjestelmässä.

–          Ilmoitin taloyhtiön huollon päivystykseen, että vuoto on jossain huoneistojen lämmitysverkoston puolella, jonne meillä ei ole pääsyä, kertoo Suomalainen.

–          Asia jäi huollon selvitettäväksi. Huoltoliikkeeltä lähti kaveri etsimään vuotoa yleisistä tiloista, mutta ensimmäisellä kierroksella niitä ei löytynyt. Huoli oli, että vuoto on jossakin asunnossa, mutta niihin ei voi mennä sisään ilman ennakkoilmoitusta. Toisella tarkastuskierroksella huollon kaveri kuitenkin löysi yleisestä saunatilasta lauteiden alta patterin, joka oli irronnut liitoksistaan, ja vuotokohta löytyi sieltä, kertoo Suomalainen perjantain iltapäivän tapahtumista.

Smart Heating toimi, kuten piti.

–          Tunnin kuluessa oli vika rajattu. Sulut oli kiinni eikä vuotavaan verkostoon päässyt vettä. Kun vika oli paikallistettu, saimme annettua jatko-ohjeet huoltoliikkeelle, joka sai putkimiehen hommiin kohteeseen, kertoo Suomalainen.

Kanneltiellä oli siis onnea matkassa. Isoilta vahingoilta vältyttiin. Ralf Sjöström taloyhtiön hallituksesta on helpottunut, että vahingoilta vältyttiin nyt.

–          Oli se kyllä onni, että meillä oli tällainen sopimus etävalvonnasta, Sjöström huokaa.

–          Ja toinen onni oli, että rikkoutunut patteri sijaitsi märkätiloissa. Mutta ilman valvontaa kukaan ei kesän aikana olisi huomannut tätä rikkoutumista, sillä saunatilat eivät ole käytössä loma-aikana.

–          Mahtavaa toimintaa Smart Heatingilta, Sjöström kiittelee.

Valvomo seuraa

Smart Heatingin valvomoon tulee paljon hälytyksiä, sillä järjestelmät ilmoittavat herkästi muutoksista. Ammattitaitoinen päivystäjä pystyy hälytystiedon perusteella priorisoimaan, mikä ilmoitus on kriittinen ja heti reagoitava. Verkoston painehälytys, kuten Kanneltiellä, on kriittinen, sillä se kertoo, että verkosto on tyhjentynyt jonnekin.

Smart Heatingin huolto ja palvelu huolehtii, että asiakkaan kiinteistön lämmitykseen, viilennykseen kuin mahdollisiin muihin kiinteistöteknisiin osa-alueiseen on luotettava partneri saatavilla vuoden jokaisena päivänä mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Ota yhteyttä, jos haluat yhtä päheän huolenpitopalvelun teidänkin taloyhtiöön:

Jarkko Suomalainen, 0503734340, jarkko.suomalainen@smartheating.fi

Huolto- ja palvelupäällikkö